VEILIG VRIJEN VOOROP!!!

Algemene oproepen, berichten, verhalen m.b.t. Erotic Cinema in Arnhem
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Eroticcinema Arnhem
Berichten: 2235
Lid geworden op: 03 dec 2011 16:13
Geslacht: Man / Cis-man
Leeftijd: 0
Waar ben je op naar zoek?: Ik ben een man en zoek een STEL
Contacteer:

VEILIG VRIJEN VOOROP!!!

Bericht door Eroticcinema Arnhem »

Beste allemaal,

Wij als Erotica hebben safe sex hoog in het vaandel staan. Je eigen gezondheid is natuurlijk ontzettend belangrijk.
Hier aandacht aan besteden is nog belangrijker wanneer je wisselende sexpartners hebt.
Daarom hebben wij voor jullie in samenwerking met de GGD een aantal feiten maar ook fabels over veilig vrijen opgesteld, aankomende weken
zullen we deze op ons forum plaatsen.
Mochten er vragen zijn of dingen onduidelijk vraag het ons dan.


Onder veilig vrijen wordt het volgende verstaan:

• Als jij en je vaste partner nooit met een ander vrijen en allebei geen soa hebben.
• Als je alleen streelt, zoent, tongzoent, knuffelt, masseert, masturbeert of elkaar met de hand bevredigt.
• Als je een goedgekeurd condoom gebruikt bij vaginale seks.
• Als je een goedgekeurd condoom met extra veel glijmiddel gebruikt bij anale seks
• Als je bij pijpen een condoom gebruikt.
• Als je bij beffen of anaal likken een beflapje (of opengeknipt condoom) gebruikt.

Wisselende partners

Als je geen vaste partner hebt, is het belangrijk om altijd veilig te vrijen. Neem geen risico’s omdat een sekspartner dat graag wil. Vind je het lastig om aan te geven dat je veilige seks wilt hebben, probeer dan na te gaan wat je belemmert. Van te voren praten over bijvoorbeeld condoomgebruik maak het misschien al iets gemakkelijker.
Bij een nieuwe vaste relatie moet je minstens drie maanden condooms gebruiken, voordat je zonder bescherming verder kunt. Na die drie maanden kunnen jullie je allebei eerst laten testen op soa’s.

Condoomgebruik
Het condoom is het enige voorbehoedsmiddel dat beschermd tegen de meeste soa’s. Andere anticonceptiemiddelen kunnen alleen voorkomen dat een zwangerschap ontstaat. Bij het gebruik van condooms is wel belangrijk om steeds een nieuw condoom te gebruiken, sowieso na een kwartier wisselen en bij verandering positie.

Volgende week zullen wij meer informatie plaatsen over SOA's, hoe deze te voorkomen maar ook erg belangrijk wanneer loop je nou welk risico???
Gebruikersavatar
grotejongen
Berichten: 236
Lid geworden op: 14 mei 2011 09:46
Geaardheid: bi
Geslacht: Man / Cis-man
Leeftijd: 50
Waar ben je op naar zoek?: Ik ben een man en zoek een STEL
Geaardheid bij stel: Hij biseksueel
Fetish: Squirting
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: VEILIG VRIJEN VOOROP!!!

Bericht door grotejongen »

Ik vrees dat er in de cinema maar speciaal in de gay/bi gemeenschap steeds laconieker wordt gereageerd op HIV bijv. Ach het is toch wel te "genezen" of er valt wel mee te leven. Alle positieve berichten lijken wel risiconemers te inspireren te escaleren. Spijtig maar dat zal de PREP pil waarschijnlijk nog verergeren.
48. kort blond rossighaar, groen-grijze ogen, slank/gespierd, lekkere pik van 19,5cm bij 5cm, ervaren met uithoudingsvermogen, discretie geboden en gevraagd
Groentje123
Berichten: 15
Lid geworden op: 23 jul 2016 18:59
Geaardheid: bi
Geslacht: Man / Cis-man
Leeftijd: 24
Waar ben je op naar zoek?: Ik ben een man en zoek een STEL
Geaardheid bij stel: Hij biseksueel
Fetish: Squirting
Contacteer:

Re: VEILIG VRIJEN VOOROP!!!

Bericht door Groentje123 »

- - - - - - - -
Laatst gewijzigd door Groentje123 op 05 jul 2021 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Eroticcinema Arnhem
Berichten: 2235
Lid geworden op: 03 dec 2011 16:13
Geslacht: Man / Cis-man
Leeftijd: 0
Waar ben je op naar zoek?: Ik ben een man en zoek een STEL
Contacteer:

Re: VEILIG VRIJEN VOOROP!!!

Bericht door Eroticcinema Arnhem »

Hoe loop je een soa op?

Je kunt een soa oplopen als je onveilig vrijt. Onder onveilige seks wordt verstaan:
• Vaginale geslachtsgemeenschap zonder condoom (penis in vagina).
• Anale geslachtsgemeenschap zonder condoom (penis in anus).
• Orale seks (pijpen en beffen) zonder condoom of beflapje.
• Onderling gebruik van seksattributen (zoals een vibrator) zonder deze tussendoor schoon te maken. Overdracht door vingeren/aftrekken en mastuberen waarbij contact is tussen elkaars lichaamsvocht

Wat is het bekendste misverstand over soa's?

"Er zijn er een paar. Ten eerste dat je het niet kan krijgen als je 'het' maar één keer doet. Helaas. Ook van één keer kun je een infectie oplopen. Een ander misverstand is dat je klachten krijgt wanneer je een soa hebt opgelopen. Zeker bij vrouwen komt het voor dat ze, afhankelijk van het type infectie, geen klachten hebben. Een ander misverstand is dat testen in het buitenland altijd veilig zijn. Dat is niet zo. Ook is het niet zinvol om de dag nadat je onveilig seks hebt gehad gelijk naar de Huisarts of een GGD of naar een buitenlandse kliniek te gaan. Chlamydia en gonorroe kunnen vanaf twee weken na het seksuele contact getest worden. Hiv, syfilis en hepatitis B kunnen pas na drie maanden worden getest tenzij je klachten of gewaarschuwd bent."

Hoe gaat een consult bij de GGD in zijn werk en wat kost het?

Normaal gesproken krijgen de huisartsen nog altijd de meeste soaconsulten; ongeveer 60 procent van het totaal. Maar er kunnen redenen zijn om niet naar de huisarts te gaan, bijvoorbeeld omdat je bepaald risicogedrag hebt of mannen die onbeschermd seks hebben met mannen. Dan kan je mogelijk bij de GGD terecht. Jongeren onder de 24 jaar kunnen bij Sense terecht. In een telefoongesprek bepalen we je risicoprofiel en maken een afspraak voor het spreekuur. Bij de GGD is de soa test anoniem.
Houdt ook zeker de agenda hier in gaten want de GGD komt ook bij ons op bezoek.

Volgende keer TIPS en WEETJES
Gauloises
Berichten: 327
Lid geworden op: 03 mar 2014 10:33
Geaardheid: bi
Geslacht: Man / Cis-man
Leeftijd: 38
Waar ben je op naar zoek?: Ik ben een man en zoek een MAN
Geaardheid bij stel: Hij biseksueel
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: VEILIG VRIJEN VOOROP!!!

Bericht door Gauloises »

Ik kom met enige regelmaat in de EC, vooral Arnhem.

Waarom niet het gebruik van condooms aanmoedigen, net zoals er wordt gevraagd of je een handdoekje nodig hebt bij het kopen van een ‘ticket’.

Eigenlijk zouden we allemaal elkaar moeten stimuleren. Ik kom er vaak om mannen te pijpen, omdat het lekker is om te doen. Dit meestal vanuit een’hokje’. Als er aan de andere kant een man zijn pik door het gat duwt, geef ik vaak een condoom door het gat terug. 9 van de 10 keer komt de pik weer terug, netjes verpakt.

Ook wanneer ik mijn pik door het gat duw, gaat dit netjes verpakt naar de buurman. Ook hierbij merk ik dat de meesten ‘gewoon’ lekker bij mij hun gang gaan.

Dit is 1. Inderdaad bij andere activiteiten zoals neuken, zou het gebruik van condooms echt verplicht moeten worden. Laten we wel zijn; veel mannen die komen voor seks met mannen, zijn getrouwd of hebben een relatie. Ik ook.
Waarom dan je gezondheid (voor de rest van je leven) op het spel zetten voor 5 minuutjes plezier?!?
Daarnaast; als je wat oploopt; hoe leg je dat straks ‘thuis’ uit?
Gebruikersavatar
SmollandToll
Berichten: 14
Lid geworden op: 10 jun 2018 22:20
Geaardheid: bi
Geslacht: Man / Cis-man
Leeftijd: 30
Waar ben je op naar zoek?: Ik ben een man en zoek een STEL
Geaardheid bij stel: Beide biseksueel
Fetish: Pony play
Contacteer:

Re: VEILIG VRIJEN VOOROP!!!

Bericht door SmollandToll »

Wij zouden als stel best entree willen betalen als condooms gewoon beter beschikbaar waren in de ruimtes. Toen we bij steamworks zaten kon je de condooms vrij pakken van een dispenser aan de muur. Dit zal veiligheid bij velen veel laagdrempeliger maken. drie euro voor drie condooms (volgens mij?) is namelijk vrij duur als je een wilde dag probeert te hebben...
Gebruikersavatar
Eroticcinema Arnhem
Berichten: 2235
Lid geworden op: 03 dec 2011 16:13
Geslacht: Man / Cis-man
Leeftijd: 0
Waar ben je op naar zoek?: Ik ben een man en zoek een STEL
Contacteer:

Re: VEILIG VRIJEN VOOROP!!!

Bericht door Eroticcinema Arnhem »

Beste SmallandToll,

Condooms worden bij de balie verkocht per 3 € 2.25 , omdat er in de automaat op het toilet "waar je anoniem 3 condooms kan kopen" een ander merk word aangeboden is de prijs € 3.
Een ieder staat natuurlijk vrij om eigen condoom mee te nemen . Als er bij hoge nood :D een seintje word gegeven aan de trap wil een medewerker altijd wel een setje van drie condooms naar boven komen brengen.

Met vriendelijke groet, Eroticcinema
Niels42
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 feb 2019 00:34
Geslacht: Man / Cis-man
Leeftijd: 39
Waar ben je op naar zoek?: Ik ben een man en zoek een VROUW
Fetish: Squirting
Contacteer:

Re: VEILIG VRIJEN VOOROP!!!

Bericht door Niels42 »

Ik ben vandaag in Arnhem op de fetish dag geweest. Wat mij op viel is dat er veel mannen zijn die graag andere mannen willen pijpen. Nu vind ik het heerlijk om gepijpt te worden maar ze duiken er bijna meteen boven op zonder dat ik een condoom er omheen heb. Ook geen vraag of ik er één omheen wil doen maar meteen de mond richting mijn penis. Nu moet je snel zijn anders hebben ze hem al in de mond. Zij weten niet of ik wel of geen soa heb en ik weet niet of zij er één hebben. Als ik dan vraag of ze een condoom hebben of dat ik er één moet pakken stoppen ze vaak en lopen ze weg. Bijna alsof ze beledigt zijn dat ik dat durf te vragen.
Gelukkig zijn er ook genoeg die wel weten hoe het moet maar toch vind ik dit niet prettig.
Gebruikersavatar
Eroticcinema A'foort
Berichten: 1957
Lid geworden op: 03 dec 2011 16:17
Geslacht: Man / Cis-man
Leeftijd: 0
Waar ben je op naar zoek?: Wij zijn een stel en zoeken een ANDER STEL
Contacteer:

Re: VEILIG VRIJEN VOOROP!!!

Bericht door Eroticcinema A'foort »

Beste Niels,

Bedankt voor je reactie, het allerbelangrijkste is dat je zelf verantwoordelijk bent voor je eigen veiligheid.
Dat doe jij in ieder geval heel goed.

Erotica Team
Gebruikersavatar
joyaandkenny
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 feb 2018 00:36
Geaardheid: bi
Geslacht: Non-binair
Leeftijd: 41
Waar ben je op naar zoek?: Wij zijn een stel en zoeken een MAN
Geaardheid bij stel: Beide biseksueel
Fetish: Cuckolding
Locatie: Velp, Gelderland
Contacteer:

Re: VEILIG VRIJEN VOOROP!!!

Bericht door joyaandkenny »

Niels42 schreef:Ik ben vandaag in Arnhem op de fetish dag geweest. Wat mij op viel is dat er veel mannen zijn die graag andere mannen willen pijpen. Nu vind ik het heerlijk om gepijpt te worden maar ze duiken er bijna meteen boven op zonder dat ik een condoom er omheen heb. Ook geen vraag of ik er één omheen wil doen maar meteen de mond richting mijn penis. Nu moet je snel zijn anders hebben ze hem al in de mond. Zij weten niet of ik wel of geen soa heb en ik weet niet of zij er één hebben. Als ik dan vraag of ze een condoom hebben of dat ik er één moet pakken stoppen ze vaak en lopen ze weg. Bijna alsof ze beledigt zijn dat ik dat durf te vragen.
Gelukkig zijn er ook genoeg die wel weten hoe het moet maar toch vind ik dit niet prettig.
Wees vooral gewoon blij dat ze weglopen, beledigd of niet. Je kan beter een man of 10 weg zien lopen omdat ze geen condoom willen gebruiken. Dan de rest van je leven spijt hebben omdat je die ene zijn/haar gang hebt laten gaan... Zo denk ik er in elk geval over...
Plaats reactie
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten