Hier een verslag van een eerste bezoek aan EC Amersfoort op 13 september 2023. Het was oorspronkelijk de bedoeling om eerst naar de EC in Arnhem maar op laatste moment beslist om naar Amersfoort te gaan. Daar rond 13u aan gekomen en na warm ontvangst door de mensen aan de balie (waarvoor dank trouwens) en mijn entree te hebben betaalt uiteindelijk met een kloppend hart in de keel naar binnen gestapt. Helaas was er niet zoveel volk een paar mannen. Een koppel was even voor ik binnen ging naar buiten gegaan (dat heb ik helaas gemist). Ik heb mijn rugzak in de locker geplaatst en heb mijn kledij nog een tijdje aan gehouden. Ik ben dan eerst maar eens overal een kijkje gaan nemen om een eerste indruk op te doen. Ik ben dan uiteindelijk in de Hetero filmzaal belandt echter liep daar een mans persoon rond die zich wat trachtte op te dringen helaas. Ik voelde me vooral nog onwennig en had graag wat meer tijd gehad vooraleer die persoon helaas ongevraagd me zat te betasten . Uiteindelijk de regels noch niet goed kennende heb ik hem maar even laten doen. Het was wel eens zo fijn geweest moest de man eerst even gevraagd hebben of het okee was vooraleer actie te ondernemen. Daarna is er nog een persoon naakt de cinema binnen gelopen om naar de film te kijken. We zijn dan een heletijd met zijn 3 in de cinema aan rond lopen geweest. Er was dus helaas niet zo veel volk aanwezig een de jonge man gevraagd of dat het standaard was dat er zo weinig volk was antwoorden hij me dat er meestal wel meer volk was. Waarschijnlijk de verkeerde dag uit gekozen om langs te komen. Eigenlijk was ik naar Amersfoort gegaan in de hoop om Suikerpop waar hier zoveel over vertelt wordt en haar vrienden eens in actie te zien en eens te kijken of kennismaking mogelijk was. Helaas zat dat er niet in zal dat dus voor een ander keer zijn. Na enige tijd en om dat die jonge man ook al de heletijd naakt rond liep en ik me wat meer op mijn gemaakt voelde ook maar naakt gegaan. Ik heb tenslotte niets meer of minder dan een andere man. Na 16u is er dan een andere meer gezette man (is niet bedoeld als een belediging hoor) bijgekomen en even later eindelijk ook een dame die nadien dan ook nog eens net als mezelf voor de eerste keer te komen vertelde ze ons achteraf. Ze heeft zich begeven naar de hetero cinema. Even later zaten we dus met drie mannen allemaal naakt en een dame in de hetero cinema en hebben we de film aanschouwt tot een van de heren opstond en dame beleeft is gaan vragen of ze wat gezelschap kon gebruiken. De dame is daar op in gegaan en heeft de man een pijp beurt gegeven. Mezelf en de jonge kerel hebben die voorstelling even bekeken en bovendien hebben we het nog netjes gevraagd aan de dame of het okee was dat we toekeken. De dame is door de man gevingerd geweest en is daar na eens goed gebeft geweest waarbij ze lekker klaarkwam. De jonge man heeft ook nog even mee gedaan. Ik heb het zelf maar op een streling gehouden voor mijn eerste keer. De dame was wat overweldigd over de aandacht die ze kreeg en had wat tijd nodig om te bekomen na enige tijd heeft ze het voor bekeken gehouden en is terug huiswaarts gekeerd niet zo heel veel later heb ik het dan ook maar voor bekeken gehouden en ben dan ook maar huiswaarts gekeerd.
Ik vond het aangenaam, ben goed onthaalt, alleen jammer van het weinig volk dat aanwezig was. Het enige minpunt en daar is de uitbater niet voor verantwoordelijk is dat sommige mensen ongevraagd aan je gaan zitten. Ik had hier waarschijnlijk moeten zeggen dat die persoon er mee moest ophouden en het vragen maar ja ik heb het maar laten gebeuren nog niet goed wetende hoe en wat de regels waren. Ik heb bij het verlaten van de cinema de medewerker van dit feit op de hoogte gebracht en ze heeft me gezegd dat ik volgende maal neen mag zeggen en dat het ook neen betekent. Een goede les zou ik zeggen. Ik kom zeker en vast nog eens terug maar nu wil ik de volgende keer eens eerst een kijkje gaan nemen in Arnhem en Hilversum en dan zien we wel wat de toekomst brengt. Misschien volgende week dinsdag eens naar EC Arnham wie weet kijk er wel naar uit om daar eens te gaan kijken.
Groetjes en tot de volgende keer
Als ik mag toeschouwer zijn vind ik dat al fijn en moest je me een toffe persoon vinden en me uitnodigen om mee te doen sta ik daar zeker voor open.