Todd en Julien weten hoe het moet

Algemene oproepen, berichten, verhalen m.b.t. Erotic Cinema in Amersfoort
Plaats reactie
Murphy's Law
Geaardheid: bi
Geslacht: Man / Cis-man
Leeftijd: 0
Waar ben je op naar zoek?: Ik ben een man en zoek een STEL
Geaardheid bij stel: Hij biseksueel

Todd en Julien weten hoe het moet

Bericht door Murphy's Law »

De datingcoaches van het Amerikaanse bedrijf Real Social Dynamics moeten worden geweerd uit Amsterdam. Daartoe roept een online petitie op, die al door 2.600 mensen is ondertekend.

De 'beroepsversierders' zijn omstreden vanwege hun vrouwonvriendelijke en manipulatieve methodes, die zij in december in Amsterdam zullen uitleggen.

De petitie roept minister Ivo Opstelten en burgemeester Eberhard van der Laan op de datingcoaches uit de stad te weren. Ook hotels wordt gevraagd geen ruimte beschikbaar te stellen. Tussen 4 en 6 december geeft een coach van het Amerikaanse Real Social Dynamics een zogenaamd 'bootcamp' in Amsterdam, waar mannen die daar behoefte aan hebben, kunnen leren hoe ze vrouwen moeten versieren. De Partij van de Arbeid heeft aangekondigd volgende week raadsvragen te stellen over de komst van de versierexperts.

De vrouwonvriendelijke en manipulatieve methodes van de datingcoaches leiden echter wereldwijd tot ophef. Een van de coaches, de 26-jarige Amerikaan Julien Blanc, werd eerder Australië en Brazilië uitgezet, omdat hij propageert dat mannen vrouwen als vuil moeten behandelen. 'Treat them like trash,' is één van Blancs mantra's, net als 'behandel vrouwen als objecten, dan is het makkelijker om als vuil met hen om te gaan.'

Versieren door te mishandelen
Op zijn social media-accounts suggereert Blanc dat het mishandelen van vrouwen de juiste manier is om vrouwen te versieren. Op video's die Blanc in Japan maakte, is te zien dat hij voorbijlopende vrouwen bij de nek grijpt. 'Als blanke man in Tokio kun je doen wat je wilt: ik loop gewoon over straat, grijp gewoon meisjes bij hun hoofd vast, en gewoon zo, hoofd, op de pik,' zegt Blanc. Ook in Japan, Korea, Singapore, Engeland, Brazilië en Duitsland zijn petities gestart om Blanc buiten de deur te houden. Later bood Blanc in een interview op CNN zijn excuses aan voor zijn vrouwonvriendelijke uitspraken op sociale media.

Overigens komt Blanc niet naar de lezing in Amsterdam, maar zijn collega datingcoach Todd Valentine, die zijn volgelingen aanraadt vooral niet te gretig over te komen: 'Wees een man die zegt: 'Het maakt mij niets uit, ik doe wat ik wil.' En: 'De paradox van het praten met een meisje is dat alles wat je doet waardoor zij zich niet prettig voelt, ervoor zorgt dat jouw waarde stijgt.' Ook meent Valentine dat een man vooral moet laten zien dat hij 'een beest' is, dat in staat is 'te overleven op de savanne'.

Veel geld
Vrijwel alle coaches van RSD opereren volgens het idee dat de psyche van een vrouw kan worden gemanipuleerd en bespeeld, waardoor zij makkelijker in katzwijm vallen voor mannen die hen benaderen.

De deelnemers, veelal onzekere mannen die onsuccesvol zijn in de liefde, betalen veel geld voor de lezingen van de datingcoaches, die aan de hand van beelden met een verborgen camera uitleggen hoe zij vrouwen versieren. Lid worden van Real Social Dynamics kost daarnaast zo'n driehonderd euro per jaar. Ook kunnen mannen een avondje uit met de datingcoach boeken, zodat zij van dichtbij kunnen zien hoe die te werk gaat. RSD heeft een Amsterdamse afdeling en coaches van het bedrijf hebben al vaker lezingen gegeven in hotels in de stad.

(Door: Maarten van Dun, uit: Het Parool, 18-11-2014)

:? :shock: :roll:

M
hippie
Geslacht: Man / Cis-man
Leeftijd: 0
Waar ben je op naar zoek?: Ik ben een man en zoek een VROUW
Contacteer:

Re: Todd en Julien weten hoe het moet

Bericht door hippie »

hoe was t ook alweer?gewaarschuwd mens telt..
Plaats reactie
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten