In december had ik mijn eerste hartkloppingen toen ik de GGD van midden Gelderland belde. Ik had een afspraak, maar ik werd meteen terug gestuurd. Ik woon in Amersfoort en moest mij aanmelden bij de GGD in mijn regio, het UMC Utrecht dus. EC, puntje van aandacht dus bij de informatie op jullie site!!
Opnieuw een afspraak gemaakt, weer dezelfde zenuwen om te bellen, maar vorige week was het dan zover. Na 8 weken wachten kon ik langs komen met mn echte postcode zonder huisnummer, mn geboortedatum en de keuze voor een nickname. ik koos voor mn echte voornaam. Wel even wennen om bij een balie te staan waar met grote letters boven de balie ' geslachtszieken' staat. Maar goed ik was binnen en kwam gelukkig in een kleine wachtkamer terecht.
Op tijd werd ik binnen geroepen bij een arts. De arts nam een vragenlijst door, gelukkig hoefde ik geen groot verhaal te vertellen, maar kon ik gewoon antwoord geven met heel vaak ja of nee. Ik was opgelucht, ik kon onderzocht worden. Je moet wel homo contacten gehad hebben, sekswerker zijn of onder de 25.
Na een gesprek bij de sociaal verpleegkundige, kreeg ik mn eerste cocktail voor hepatitis A en B. Blijkt dat A ook als SOA in opkomst is vooral vanuit Spanje en in Amsterdam vertelde deze verpleegkundige mij.
Daarna mn bloed en plasje ingeleverd en afwachten maar. Alle SOA' s, AIDS en hepatitis A en B. pffffff wat een risico' s toch. In het vuur van de strijd, ben ik daar niet mee bezig Ahum grrrr.
De 3e hartkloppingen had ik vandaag. Precies na een week word je gebeld met de uitslag. Ik werd maar niet gebeld. Ik kreeg inmiddels de spoken in mn hoofd. Het zou toch niet, ...... Als dit...... Als dat .........
Ik bel de polie, maar ze vertelden mij, dat ik om 15:00 gebeld zou worden. Ik was nog ff aan het werk en was al gebeld. Bij het interview had ik aangegeven, dat ze mijn voicemail mochten inspreken. Ik bel mn viocemail en de verlossende zin: ALLES IS GOED.
God zij dank. December ga ik weer voor controle EN, ik ga het zeker beter opletten dat ik het veilig doe in EC.
Hoop nog veel geile spanning met jullie te beleven, waarbij ik lekker klaarkom en jullie laat klaarkomen

Ik hoop dat meer EC bezoekers mijn voorbeeld gaan volgen