Ik zou zeggen: ga lekker naar de gloryholes. Dan weet je dat gewoon niet, en heb je daar ook geen last van.
Het stellen van een leeftijdsgrens mag natuurlijk iedereen helemaal zelluf weten. Ik denk dat dat niks zegt over die 45-plussers, maar meer iets over dat jongere stel. Die voelen zich gewoon (nog) niet senang bij rijpere heren. Prima toch? Laat ze lekker... Ik ben 56, en ik heb bijvoorbeeld niet echt een fetish voor rollators en houd ook niet van stoma-sex. Nou, dat mag ik vinden toch? In de EC is niks verplicht, en heel veel mag.
Het doet me denken aan de tijd dat ik net bij de EC kwam: ik dacht toen: hoe houd ik al die homo- en bi-mannen bij mij vandaan? Ik vond dat gewoon eng, mannen die seks hebben met mannen. Stel je voor dat zo'n man naar mij toe zou komen... Mag ik vinden/voelen, toch? Of is er een huisregel die zegt dat je niet bang mag zijn of geen voorkeur mag hebben? Maar door in de EC te komen, zag ik dat die andere mannen toch wel echt veel plezier met elkaar hadden, terwijl ik sneu zat te wachten op een vrouw, en achteraan in de ganzen-rij aan sloot als er wél een vrouw langs kwam. Toen ik zag dat mannen onderling wel ook echt genoten van elkaar, ging ik denken: dit heeft niks met die mannen te maken, maar dit is gewoon mijn eigen angst. Aan mij de keus om daar wel of niet iets mee te doen. En gaandeweg ben ik mannen gaan ontdekken. Nu lust ik er wel pap van, vind ik het spel met mannen vaak juist nog leuker als met vrouwen. En kan ik ook nog es lekker geneukt worden in plaats van datgene wat ik al jaren kende.
Geef een ieder gewoon de ruimte om zijn/haar eigen grenzen te stellen. Laat je niet wegjagen door mensen die je nog een beetje eng vinden... Maar dring jezelf ook niet zo op aan die ander: bah! Een beetje respect naar elkaar maakt de sfeer een stuk leuker...